Ogólne Warunki Sprzedaży - Arbena

Ogólne Warunki Sprzedaży

Poniżej prezentujemy obowiązujące w firmie Arbena Ogólne Warunki Sprzedaży.

 

DOKUMENTY DO POBRANIA (archiwalne OWS):

Kliknij >>> OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY (od 24.03.2022)

Kliknij >>> OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY (od 12.01.2022)

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY OBOWIĄZUJĄCE W ARBENA SP. Z O.O. Wersja numer 1/2024 obowiązująca od dnia: 6 grudnia 2024 r.

1. DEFINICJE
Wszystkim pojęciom pisanym w OWS z dużej litery i zdefiniowanym poniżej nadaje się następujące znaczenie:

1. Aneks aneks do Umowy polegający na wprowadzeniu zmian, za porozumieniem Stron, do wcześniej zawartej Umowy.

2. Wynagrodzenie całkowita kwota brutto, którą Kupujący zobowiązany będzie zapłacić na rzecz Sprzedającego w zamian za realizację Umowy tj. wynagrodzenie całkowite.

3. Dokumentacja Projektowa dokumentacja projektowa przedsięwzięcia budowlanego realizowana w ramach Inwestycji, sporządzona zgodnie z odnośnymi przepisami prawa i w zakresie wynikającym z Umowy.

4. Dni Robocze dni kalendarzowe inne, niż soboty i dni ustawowo wolne od pracy w myśl ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920).

5. Dostarczenie Produktów lub Dostawa Produktów przyjazd środka transportu Produktów do miejsca dostawy wskazanego w Umowie. Dostarczenie Produktów następuje w momencie gotowości do ich rozładunku tj. przed ich rozładunkiem.

6. Hala Hala tunelowa lub inne hale np. tunele foliowe, które są przedmiotem sprzedaży Sprzedającego.

7. Inwestycja działania realizowane przez Kupującego, w ramach realizacji których Sprzedający dostarcza Produkty lub świadczy Usługi.

8. Kodeks Cywilny Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).

9. Kupujący osoba fizyczna, osoba prawna (w tym Skarb Państwa i jednostki organizacyjne, którym przepisy szczególne przyznają osobowość prawną) lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną która dokonała zakupu Produktów lub Usług od Sprzedającego będąca jednocześnie przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów prawa handlowego, w tym Kodeksu Cywilnego.

10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta rozumie się przez to osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

11. Konsument rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.

12. Protokół Zdawczo Odbiorczy dokument, w którym protokołuje się dokonaną Dostawę Produktów.

13. Protokół Odbioru dokument, w którym potwierdza się przebieg czynności odbiorczych, w tym dokonanie odbioru wykonanych prac.

14. Odbiór przeprowadzenie czynności odbiorczych potwierdzone odpowiednio Protokołem Zdawczo-Odbiorczym lub Protokołem Odbioru.

15. Oferta oferta w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, która została złożona przez Sprzedającego i która może zostać przyjęta przez Kupującego w określonym czasie. Skuteczne przyjęcie oferty przez Kupującego jest równoznaczne z zawarciem Umowy, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.

16. OWS niniejsze ogólne warunki sprzedaży.

17. Pkt. / lit.– odpowiednio skrót od słowa punkt oraz litera. Niniejsze OWS zostały w całości usystematyzowane w rozdziałach, punktach i literach.

18. Pr. Aut. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509).

19. Pr. Bud. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.).

20. Produkty rzeczy ruchome będące przedmiotem sprzedaży Sprzedającego, w szczególności konstrukcje i pokrycia oraz elementy wyposażenia hal tunelowych, tuneli foliowych i namiotowych, obór, magazynów i innych obiektów, w tym obiektów budowlanych, a także materiałów budowlanych, w tym betonowych bloków i płyt.

21. Rozładunek Produktów rozładunek środka transportu, którym Produkty zostały dostarczone przez Sprzedającego. Rozładunek Produktów rozpoczyna się w momencie pierwszego działania przedsiębranego na Produkcie zlokalizowanym w środku transportu.

22. Sprzedający ARBENA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Katowicach, ul. Tadeusza Kościuszki 169, 40-524 Katowice, NIP 6511714494, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000435185, o kapitale zakładowym w wysokości 200.000,00 złotych w pełni wpłaconym.

23. Strony Sprzedający i Kupujący, a każda z osobna zwana jest Stroną.

24. Umowa umowa zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym mająca za przedmiot świadczenie Usług lub sprzedaż Produktów. Ilekroć w dalszej części OWS mowa o Umowie, rozumie się przez to także Umowę zawartą wskutek przyjęcia Oferty oraz podpisania Zamówienie.

25. Usługi usługi będące przedmiotem sprzedaży Sprzedającego, a niebędące Produktami lub Dokumentacją Projektową tj. m.in. wykonanie dzieła lub robót budowlanych.

26. Zamówienie umowa zakupu Produktów lub Usług sporządzona na formularzu zamówienia udostępnionym przez Sprzedającego.

2. WPROWADZENIE

1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie w transakcjach sprzedaży Produktów i Usług.
2. Niniejsze OWS mają charakter uzupełniający wobec postanowień zawartych w Umowie. Strony mogą zmienić treść OWS poprzez wyraźne wskazanie, że modyfikuje się w danym zakresie OWS. Wszelkich zmian treści OWS obowiązujących między Stronami należy dokonywać w formie pisemnej lub dokumentowej pod rygorem nieważności iza potwierdzeniem obu stron.
3. Niniejsze OWS mogą podlegać okresowej aktualizacji. Za właściwe OWS uznaje się te, które były obowiązujące w momencie zawarcia Umowy. Nie dotyczy to Aneksów wówczas pozostają obowiązujące właściwe OWS zgodnie ze zdaniem drugim niniejszego punktu.

3. ZAKUP PRODUKTÓW

1. Realizacja Umowy mającej za przedmiot sprzedaż Produktów warunkowana jest wpłatą zaliczki, która została określona w Umowie, chyba że Strony ustaliły w Umowie inne zasady.

2. Kupujący może bez ponoszenia kosztów odstąpić od Umowy, o której mowa w Pkt 3 tego Rozdziału do dnia wpłaty zaliczki. Odstąpienia należy dokonać, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej lub dokumentowej. Niniejsze postanowienie nie ogranicza pozostałych uprawnień Konsumenta.

3. Kupujący powinien wpłacić zaliczkę w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy, chyba że w Umowie określono inny termin.

4. W przypadku braku wpłaty zaliczki w umówionym terminie, Sprzedający jest uprawniony według swojego wyboru do:

a. Odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od upływu terminu płatności;

b. Wyznaczenia dodatkowego terminu płatności, a w razie jego bezskutecznego upływu do odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od dnia, w którym dodatkowy termin bezskutecznie upłynął.

5. Niezależnie od uprawnień przewidzianych w punktach poprzedzających, w sytuacji braku lub nieterminowej wpłaty zaliczki, Sprzedający jest uprawniony do uzależnienia dalszej realizacji Umowy od zawarcia Aneksu. W tym celu Sprzedający przedstawi Kupującemu propozycję Aneksu wyznaczając termin do jego zawarcia. W razie braku zawarcia Aneksu w wyznaczonym terminie, Sprzedający będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od upływu wyznaczonego terminu na zawarcie Aneksu.

6. W razie nieskorzystania przez Sprzedającego z uprawnień przewidzianych w punktach poprzedzających, warunek realizacji Umowy uznaje się za niespełniony, a Umowa ulega rozwiązaniu.

7. Sprzedający dokonując zwrotu wpłaty zaliczki (w przypadku, o którym mowa w Pkt 5 powyżej) oblicza i potrąca koszty dokonania zwrotu zaliczki.

8. Postanowienia Pkt 4, 5 i 7 niniejszego Rozdziału stosuje się odpowiednio także do innych, niż zaliczka płatności wynikających z Umowy.

9. Sprzedający w żadnym wypadku nie jest obowiązany do dostarczenia Produktów określonego producenta. Ewentualne wskazania co do konkretnego produktu, konkretnego producenta mogą być czytane wyłącznie jako określenie takich parametrów jak: wymiary, przeznaczenie, jakość materiałów, trwałość materiałów (parametry porównywalności). Chociażby w Umowie określono konkretny produkt, konkretnego producenta Sprzedający w ramach tego samego Wynagrodzenia może dostarczyć produkt równoważny w zakresie parametrów porównywalności.

4. DOSTAWA PRODUKTÓW

1. Jeżeli w Umowie nie postanowiono inaczej, Sprzedający jest obowiązany do dostarczenia Produktów nimi objętych do miejsca dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wskazanego przez Kupującego w Umowie. Za terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie uważa się wód, a także pokładów statków wodnych i powietrznych.

2. Termin oraz miejsce dostawy zostają ustalone w Umowie.

3. Sprzedający dokonuje wyboru środka transportu oraz podmiotu wykonującego dostawę według własnego uznania.

4. Kupujący zobowiązany jest wskazać takie miejsce dostawy, do którego możliwy jest legalny i bezpieczny dojazd samochodem ciężarowym z naczepą o masie całkowitej w przedziale do 40 ton i długości do 16,5 metrów.

5. Jeżeli Kupujący wskaże miejsce dostawy niespełniające wymagań z Pkt 4:

a. Sprzedający dostarczy produkty w najbliższe miejsce od miejsca dostawy, które spełnia kryteria, o których mowa w Pkt 4, a Kupujący będzie zobowiązany do ich odbioru na zasadach jak w pierwotnym miejscu dostawy.

b. Kupujący zobowiązany będzie do pokrycia dodatkowych kosztów, które poniósł Sprzedający w związku z dostawą, o której mowa w Pkt 5 lit. a.

6. Wskazane w Umowie daty Dostawy Produktów, choćby zostały określone na konkretny dzień, są datami orientacyjnymi i rzeczywisty termin dostawy jest także zależny od czynników na które Sprzedający nie ma wpływu. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za Dostawę Produktów w terminie innym, niż wskazany w Umowie, o ile nastąpiło to bez winy Sprzedającego.

7. Sprzedający może poinformować Kupującego o planowanym terminie dostawy poprzez wskazanie zakresu dat, w których Produkty mogą zostać dostarczone.

8. Sprzedający poinformuje Kupującego, najpóźniej w dniu dostawy i nie później, niż na dwie godziny przed planowaną dostawą o planowanym terminie Dostarczenia Produktów, a Kupujący zobowiązany jest zapewnić rozładunek zgodnie z postanowieniami Umowy i OWS.

9. W razie zmiany terminu dostawy z przyczyn leżących po Stronie Kupującego, Sprzedający przechowa Produkty w swoim magazynie i naliczy opłatę za magazynowanie w wysokości 0,5 % Wynagrodzenia za każdy rozpoczęty dzień magazynowania.

10. Rozładunek Produktów zapewnia Kupujący. Produkty powinny zostać rozładowane niezwłocznie, jednak rozpoczęcie rozładunku powinno nastąpić nie później, niż w przeciągu dwóch godzin od momentu Dostarczenia Produktów do miejsca dostawy. Kupujący powinien zapewnić w tym celu odpowiednie urządzenia wraz z operatorami, które umożliwią sprawny i bezpieczny rozładunek środka transportu.

11. Jeżeli Kupujący nie rozpocznie rozładunku w czasie do 2 godzin od momentu Dostarczenia Produktów, Sprzedający uprawniony będzie do naliczenia kary w wysokości 300 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę oczekiwania.

12. W sytuacji, o której mowa w Pkt 11, Sprzedający jest uprawniony po upływie 4 godzin od momentu Dostarczenia Produktów do powrotu wraz Produktami w celu rozpoczęcia ich magazynowania i naliczenia Kupującemu kary umownej w wysokości 3.000,00 zł tytułem powrotu wraz z Produktami. Opłatę za magazynowanie oblicza się zgodnie z Pkt 9 niniejszego Rozdziału.

13. W sytuacji, o której mowa w Pkt 9 i 11 12 niniejszego Rozdziału obowiązek odbioru Produktów z magazynu Sprzedającego przechodzi na Kupującego. Kupujący jest zobowiązany do odebrania Produktów z magazynu Sprzedającego w terminie 6 dni od dnia bezskutecznego Dostarczenia Produktów. Postanowienia rozdziału 5 (Zakup Produktów i odbiór z magazynu) stosuje się odpowiednio.

14. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez urządzenia i ludzi zaangażowanych przez niego do Rozładunku Produktów.

15. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za Produkty rozładowane, w tym odpowiedzialność związaną z ich kradzieżą, utratą i zniszczeniem. Sprzedający odpowiada za Produkty wyłącznie w czasie ich faktycznego montażu.

16. Sprzedający dostarczy Produkty w stosownych opakowaniach. Ilość dostarczonych opakowań i Produktów zostaje stwierdzona w Protokole Zdawczo Odbiorczym, który Kupujący jest zobowiązany podpisać wraz z Odbiorem Produktów.

17. Jeżeli Produkt ma wady, które nie przesądzają o braku możliwości jego użytkowania zgodnie z celem i przewidzianym przeznaczeniem, Kupujący nie może uchylić się od obowiązku Odbioru.

18. Kupujący powinien zgłosić wszystkie zastrzeżenia wpisując je w Protokole Zdawczo Odbiorczym.

19. Bezzasadna odmowa podpisania przez Kupującego Protokołu Zdawczo Odbiorczego, także w sytuacji, gdy zgłasza zastrzeżenia, uprawnia Sprzedającego do odstąpienia od Umowy w terminie 7 dni od Dostarczenia Produktów oraz do odbioru Produktów w wyznaczonym przez Sprzedającego terminie na ryzyko i koszt Kupującego. Sprzedający oprócz obciążenia Kupującego kosztami odbioru, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, może w związku z odstąpieniem od umowy obciążyć Kupującego karą umowną w wysokości 35% Wynagrodzenia. Kara umowna, o której mowa w zdaniu poprzedzającym może zostać przez Sprzedającego potrącona z płatności, których Kupujący dokonał na poczet właściwej Umowy.

20. Alternatywnie do Pkt poprzedniego, według wyboru Sprzedającego, bezzasadna odmowa podpisania przez Kupującego Protokołu Zdawczo Odbiorczego, także w sytuacji gdy zgłasza zastrzeżenia, skutkuje utratą przez Kupującego uprawnień z tytułu rękojmi, a także gwarancji względem Produktów, których Odbioru Kupujący nie potwierdził w Protokole Zdawczo Odbiorczym. Postanowienia w zdaniu poprzedzającym ogranicza się, w przypadku Konsumentów, w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązującego prawa.

21. Jeżeli w stosunku do rozładowanych Produktów Sprzedający ma wykonać inne usługi, choćby na podstawie innej Umowy (np. usługę ich montażu), Kupujący powinien przechowywać Produkty w opakowaniach, w których dostarczył je Sprzedający. Opakowania powinny pozostać nienaruszone, tzn. nieotwarte. W przypadku gdy zostanie stwierdzone, że opakowania zostały otwarte lub naruszone przed przystąpieniem przez Sprzedającego do montażu lub innych usług, Kupujący traci względem tych Produktów uprawnienia z tytułu rękojmi, a także z tytułu gwarancji. Kupujący nie może także wówczas podnieść, że dostarczone zamówienie było niekompletne. Postanowienia w zdaniu poprzedzającym ogranicza się, w przypadku Konsumentów, w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązującego prawa.

22. Sprzedający zastrzega możliwość dostaw częściowych, co będzie uzależnione gabarytami Produktów, ich właściwościami oraz planowanym harmonogramem świadczenia innych usług takich jak montaż dostarczonych Produktów, które mają być świadczone na rzecz Kupującego lub które mają dotyczyć transportowanych Produktów. Wówczas postanowienia zawarte w niniejszym Rozdziale stosuje się odpowiednio w przypadku każdej z dostaw częściowych.

23. W kwestiach nieuregulowanych w OWS lub Umowie, w zakresie Dostarczenia Produktów przez Sprzedającego stosuje się zasady określone w regule DAP (delivered at place) wchodzącej w zbiór reguł Incoterms® 2020 opracowanych przez Międzynarodową Izbę Handlową z siedzibą w Paryżu.

5. ZAKUP PRODUKTÓW I ODBIÓR Z MAGAZYNU

1. Kupujący odbiera zamówione Produkty bezpośrednio z magazynu Sprzedającego, jeżeli z Umowy nie wynika obowiązek dostawy przez Sprzedającego.

2. Termin odbioru Produktów zostaje ustalony w Umowie. Strony mogą zmienić ustalony termin odbioru Produktów termin uważa się za zmieniony, jeżeli zostaje to potwierdzone przez Sprzedającego pod rygorem nieważności w formie pisemnej lub dokumentowej.

3. Jeżeli Kupujący opóźnia się z odbiorem Produktów, Sprzedający jest uprawniony do naliczenia Kupującemu opłaty za magazynowanie w kwocie 0,5% Wynagrodzenia za każdy rozpoczęty dzień magazynowania.

4. Sprzedający może odstąpić od Umowy i obciążyć Kupującego kosztami magazynowania, o których mowa w Pkt poprzednim, jeżeli Kupujący będzie opóźniał się z odbiorem Produktów dłużej, niż 14 dni. Sprzedający może tego dokonać terminie 12 miesięcy od dnia, w którym minął 14 dniowy termin wskazany w zdaniu poprzednim. Wraz z odstąpieniem, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedający jest uprawniony do naliczenia kary umownej w wysokości 35 % Wynagrodzenia. Odstąpienie od Umowy nie wpływa na obowiązek zapłaty opłaty za magazynowanie, o której mowa w Pkt 3.

5. W sprawach nieuregulowanych w OWS lub Umowie, w zakresie odbioru Produktów z magazynu przez Kupującego stosuje się zasady określone w regule EXW (ex works) wchodzącej w zbiór reguł Incoterms® 2020 opracowanych przez Międzynarodową Izbę Handlową z siedzibą w Paryżu.

6. USŁUGI MONTAŻU LUB INNE PRACE BUDOWLANE

7. Usługi montażu lub inne prace budowlane dotyczą Usług polegających na montażu zakupionych Produktów, i/lub wykonywaniu wszelkich innych prac montażowych lub technicznych, w tym robót budowlanych, remontowych lub wykonaniu innego dzieła.

8. Montaż dotyczy tylko i wyłącznie Produktów, które zostały zakupione za pośrednictwem lub od Sprzedającego, chyba że w Umowie postanowiono inaczej.

9. Kupujący konfiguruje Halę oraz jej wyposażenie według własnej koncepcji. Sprzedający nie odpowiada za to, czy zamówione Produkty lub Usługi są optymalne dla przewidzianego przez Kupującego celu oraz czy spełniają inne stosowne standardy i normy ze względu na planowane zastosowanie. Kupujący powinien we własnym zakresie zorientować się jakie normy powinien spełnić w realizacji zaplanowanego wykorzystania Hali lub innych Produktów i Usług.

10. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za zmianę terminu realizacji Usług wynikającą z przyczyn, za które winy nie ponosi, w tym przyczyn losowych, na których wystąpienie nie miał wpływu. Dotyczy to między innymi warunków atmosferycznych uniemożliwiających bezpieczny, efektywny lub skuteczny montaż, okoliczności związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego, niespodziewanych awarii sprzętu służącego do montażu, aktów prawa krajowego i miejscowego ustanawiających ograniczenia mające wpływ na realizację usługi montażu, np. ograniczenia w przemieszczaniu czy ograniczenia w prowadzeniu prac budowlanych. W sytuacji opisanej w zdaniach poprzedzających niniejszego punktu, terminy montażu ulegają odpowiedniemu wydłużeniu, chyba że Sprzedający wyznaczy nowy termin wykonania prac.

11. W przypadku montażu Hal za warunki atmosferyczne uniemożliwiające bezpieczny, efektywny i skuteczny montaż uważa się m.in.: temperaturę powietrza < 0°C o godz. 9:00 przed południem, prędkość chwilową wiatru > 40 km/h w godzinach między 6:00 przed południem a 18:00 w dniu planowanego montażu konstrukcji oraz prędkość chwilową wiatru > 10 km/h w godzinach między 6:00 przed południem a 18:00 w dniu planowanego montażu pokrycia lub izolacji pokrywających konstrukcję, opady atmosferyczne > 30 mm trwające > 4 godziny w godzinach między 6:00 przed południem a 18:00 w dniu planowanego montażu konstrukcji, opady > 0 mm w godzinach pomiędzy 6:00 przed południem a 18:00 w dniu planowanego montażu pokryć przykrywających konstrukcję, a także w dniu planowanego wykonywania fundamentów i kotwień. Sprzedający może opierać się na pomiarach wykonanych osobiście lub na wskazaniach stacji meteorologicznej obejmującej obszar montażu. Sprzedający może przyjąć wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających bezpieczny, efektywny i skuteczny montaż na podstawie prognozy występowania wyżej wskazanych warunków atmosferycznych. Wówczas Sprzedający może podjąć decyzję o niewykonywaniu prac przed ich rozpoczęciem, choćby w planowanym terminie warunki atmosferyczne, o których mowa powyżej, nie wystąpiły. W sytuacji opisanej w zdaniach poprzedzających niniejszego punktu Sprzedający wyznaczy nowy termin wykonania prac.

12. Kupujący jest wyłącznie odpowiedzialny za weryfikację swoich obowiązków administracyjnoprawnych, a Sprzedający nie świadczy w tym zakresie doradztwa na rzecz Kupującego. Sprzedający wykonuje czynności wyłącznie w zakresie powierzonym przez Kupującego i wynikającym z Umowy. Wizualizacje przedstawiane przez Sprzedającego nie zastępują projektu architektoniczno-budowlanego.

13. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za zmianę terminu realizacji Usług wynikającą z braku odpowiedniej dokumentacji dla prowadzonej Inwestycji, może to dotyczyć m.in. uzyskania pozwolenia na budowę, projektów czy zgód, przy czym Sprzedający nie jest odpowiedzialny za identyfikację tych obowiązków.

14. W przypadku montażu Hal Kupujący jest odpowiedzialny za zapewnienie dostępu do miejsca, gdzie wykonywany ma być montaż, w tym do zapewnienia przestrzeni roboczej na obszarze nie mniejszym, niż 3 metry wszerz od granic miejsca, gdzie Produkty mają być zamontowane, a także na przestrzeni 10 metrów wyższej, niż planowana wysokość hali, zgodnie z jej specyfikacją techniczną (np. zapewnienie braku zwieszających się gałęzi). Sprzedający może przekazać Kupującemu wiążące instrukcje dotyczące przygotowania terenu.

15. W przypadku adaptacji Hal lub innych pomieszczeń pod montaż wyposażenia (np. wykonywanie wylewek) oraz montażu wyposażenia Kupujący powinien udostępnić w tym celu przedmiotową Halę lub przedmiotowe pomieszczenie oraz zapewnić w niej odpowiednią przestrzeń roboczą. Sprzedający może przekazać Kupującemu wiążące wskazówki dotyczące przygotowania miejsca montażu.

16. Kupujący powinien zapewnić na czas realizacji Usług dostęp do gniazdka z prądem przemiennym 230V oraz do bieżącej wody z sieci wodociągowej w odległości nie większej niż 20 metrów od miejsca montażu. Koszty zużytej energii elektrycznej oraz wody obciążają Kupującego. Kupujący ponosi odpowiedzialność za sprawność techniczną udostępnionych instalacji.

17. Kupujący powinien przygotować teren do montażu Produktów zgodnie z jego obowiązkami wynikającymi z OWS oraz Umowy oraz po uprzedniej konsultacji z projektantami odpowiednich branż i w odnoszących się do uwarunkowań miejscowych, w których Produkty mają być montowane. W przypadku możliwości wykonania Usług w umówionym wcześniej terminie ze Sprzedającym (np. w związku z brakiem przygotowania terenu do montażu), Kupujący zostanie obciążony kosztami, które poniósł Sprzedający w związku z zapewnieniem brygady montażowej na pierwotny termin montażu. Jednocześnie Sprzedający, po zasięgnięciu informacji od Kupującego, określi nowy termin realizacji Usług. Jeżeli teren w tak wyznaczonym terminie nadal nie będzie nadawał się do realizacji Usług, Sprzedający będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy w terminie 60 dni od stwierdzenia nieprzygotowania terenu oraz naliczenia kary umownej związanej z odstąpieniem w wysokości 35% Wynagrodzenia. Kara umowna, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać przez Sprzedającego potrącona z płatności, których Kupujący dokonał na poczet właściwej Umowy.

18. Niezależnie od uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym mowa w Pkt poprzednim, Sprzedający będzie uprawniony do żądania od Kupującego zwrotu dodatkowych kosztów, które poniósł w związku z przygotowaniem do realizacji Usług w innym terminie, niż pierwotnie ustalony lub do obciążenia Kupującego kosztami prac dodatkowych.

19. Sprzedający realizując Usługi może korzystać z podwykonawców.

20. Kupujący może być zobowiązany w Umowie do zapewnienia określonego sprzętu i urządzeń oraz osób je obsługujących (operatorów). Kupujący jest odpowiedzialny za to, aby sprzęty i urządzenia miały ważne badania techniczne oraz były sprawne i zapewniały bezpieczeństwo użytkowania, a operatorzy byli osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie. Za bezpieczeństwo mienia i osób, o których mowa w niniejszym punkcie oraz nadzór i wykonane w tym zakresie prace odpowiada Kupujący.

21. Kupujący jest odpowiedzialny za działania i zaniechania operatorów, a także za szkody powstałe w wyniku pracy operatorów i urządzeń, które zostały przez niego zapewnione.

22. W razie niespełnienia przez Kupującego obowiązków wynikających z OWS lub Umowy, Sprzedający może wyznaczyć Kupującemu dodatkowy termin na spełnienie tych obowiązków. W razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu, Sprzedający może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w ciągu 60 dni od upływu wyznaczonego terminu, a także naliczyć Kupującemu karę umowną w wysokości 35% Wynagrodzenia. Sprzedający może potwierdzić wyznaczenie terminu pismem lub dokumentem.

23. Po stronie Sprzedającego leży posprzątanie terenu po realizacji Usług, zaś po stronie Kupującego leży legalne zagospodarowanie lub utylizacja odpadów pozostałych po realizacji Usług. Kupujący przyjmuje w tym zakresie obowiązki wytwórcy i posiadacza odpadów powstałych w ramach wykonywania Umowy. Sprzedający nie jest obowiązany do rekultywacji terenu prac oraz dróg dojazdowych, o ile ich ewentualne zniszczenie stanowi normalne następstwa prawidłowego wykonywania prac objętych Umową.

24. Zakończenie realizacji Usług zostanie potwierdzone Protokołem Odbioru odbiór końcowy. Sprzedający może także żądać od Kupującego do dokonywania odbiorów częściowych na każdym etapie wykonywania Umowy, a postanowienia dotyczące odbioru końcowego stosuje się odpowiednio.

25. Kupujący przystąpi do Odbioru końcowego w terminie wyznaczonym przez Sprzedającego. Kupujący powinien realizować czynności odbiorcze bez zbędnej zwłoki i nie dłużej, niż w przeciągu 1 dnia. Odbiór końcowy zostanie stwierdzony Protokołem Odbioru.

26. Kupujący nie może się uchylić od obowiązku Odbioru, o ile Produkt lub Usługa mają wady, które nie przesądzają o braku możliwości jego użytkowania zgodnie z celem i przewidzianym przeznaczeniem. W razie bezpodstawnej odmowy dokonania Odbioru, Sprzedający może dokonać czynności odbiorczych jednostronnie i czynności takie tworzą skutek Odbioru.

27. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi w związku z realizacją Usług wynosi 2 lata od dnia ich Odbioru, w tym odbioru częściowego. Jeżeli Kupującym jest Konsument, okresy rękojmi oblicza się na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa.

28. Jeżeli Usługi mają być wykonywane w ramach Inwestycji, dla której Kupujący ubiega się o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę lub co do której będzie dokonywał zgłoszenia, terminy realizacji prac określone w Umowie należy interpretować w taki sposób, że w dniu rozpoczęcia prac Kupujący posiada ostateczną i prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę lub dokonał prawomocnego zgłoszenia. W razie konieczności rozpoczęcia prac w terminie późniejszym, niż planowany w Umowie, a to w związku z obowiązkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub dokonania prawomocnego zgłoszenia, terminy określone w Umowie ulegają odpowiedniemu wydłużeniu.

7. DORADZTWO TECHNICZNE

1. Jeżeli strony nie ustaliły inaczej, doradztwo techniczne jest wliczone w cenę zakupu Hali w następującym wymiarze: 1 dzień w przypadku zakupu Hali o długości do 30 metrów włącznie; 2 dni w przypadku zakupu Hali o długości przekraczającej 30 metrów. Za dzień uważa się 8 godzin ciągiem w przedziale od godziny 6:00 do godziny 18:00.

2. Termin wykonania doradztwa technicznego jest ustalony w Umowie, jeżeli strony nie postanowiły inaczej.

3. Wybór sposobu świadczenia doradztwa technicznego należy do Sprzedającego. Doradztwo techniczne można świadczyć zarówno poprzez osobistą wizytę przedstawiciela Sprzedającego bądź poprzez pozostawanie do dyspozycji Kupującego w kontakcie telefonicznym lub w innej formie porozumiewania się na odległość.

4. Sprzedający wykonuje doradztwo techniczne w oparciu o znajomość instrukcji dostarczanej przez producenta Hali.

5. Doradztwo techniczne nie przysługuje, jeżeli Kupujący zleci montaż Sprzedającemu.

6. Uprawnienie do skorzystania z doradztwa technicznego upływa w terminie 30 dni od dnia Dostarczenia Hali. Rezygnacja bądź nieskorzystanie przez Kupującego z doradztwa technicznego nie stanowi podstawy do żądania zwrotu jakiejkolwiek części Wynagrodzenia.

8. BEZPIECZEŃSTWO

1. Każdy z Produktów posiada swoje specyficzne przeznaczenie. Hale nie zostały zaprojektowane jako ogólnodostępne dla ludzi ani do żadnych innych zastosowań, niezwiązanych ze składowaniem (w szczególności jako przestrzeń handlowa, biurowa, parking itp.).

2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Produktów w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem określonym przez producenta tych Produktów.

3. Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność w przypadku korzystania z Produktów w sposób odmienny od ich przeznaczenia, co może jednocześnie skutkować utratą lub ograniczeniem praw z tytułu rękojmi i gwarancji względem tych Produktów.

9. OBOWIĄZKI KUPUJĄCEGO

1. W zakresie robót budowlanych wykonywanych przez Sprzedającego na rzecz Kupującego, jeżeli w Umowie nie określono inaczej, po stronie Kupującego pozostają wszelkie obowiązki jako Inwestora w rozumieniu przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym Pr. Bud., co w zależności od sytuacji może oznaczać w szczególności obowiązek:

a. Zapewnienia opracowania projektu budowlanego i, stosownie do potrzeb, innych projektów;

b. Zapewnienie opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;

c. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej oraz zawiadomienia o zakończeniu budowy organowi nadzoru budowlanego jeżeli jest wymagane;

d. Wystąpienie do właściwego organu o ostemplowanie przedłożonego dziennika budowy albo wydanie i ostemplowanie dziennika budowy;

e. Zapewnienie sporządzenia projektu technicznego, z zastrzeżeniem art. 34 ust. 3b Pr. Bud., w przypadku inwestycji budowlanych objętych decyzją o pozwoleniu na budowę.

f. Ustanowienie kierownika budowy (robót) w osobie posiadającej uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności techniczno-budowlanej w przypadku robót budowlanych objętych decyzją o pozwoleniu na budowę;

g. Ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego w osobie posiadającej uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności techniczno-budowlanej w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z decyzji o pozwoleniu na budowę, a także w przypadku obiektów budowlanych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 19 ust. 2 Pr. Bud.

2. Kupujący jest wyłącznie odpowiedzialny za weryfikację i realizację swoich obowiązków administracyjno-prawnych w zakresie prowadzonej Inwestycji.

3. Sprzedający wykonuje Usługi wyłącznie w zakresie powierzonym przez Kupującego i nie dokonuje weryfikacji jego obowiązków administracyjno-prawnych.

10. PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI

1. Jeżeli w Umowie, w której Sprzedający obowiązany jest wykonać dokumentację projektową, nie wskazano inaczej, Sprzedający sporządza wyłącznie projekt architektoniczno-budowlany do późniejszej adaptacji przez Kupującego.

2. Strony mogą rozszerzyć zakres, o którym mowa w Pkt poprzedzającym o ile taki zakres został wyraźnie opisany w Umowie.

3. Termin na wykonanie usługi przygotowania Dokumentacji Projektowej zostaje określony Umowie. Bieg terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, ulega zawieszeniu w czasie biegu terminów urzędowych, administracyjnych, sądowych i innych, a które są związane z realizacją przez Sprzedającego usługi przygotowania Dokumentacji Projektowej.

4. Jeżeli powierzony Sprzedającemu do wykonania zakres Dokumentacji Projektowej tego wymaga, Kupujący będzie współdziałał ze Sprzedającym w zakresie składania wystąpień, zapytań, wniosków i innych pism do odpowiednich organów, a które są potrzebne do realizacji przez Sprzedającego usługi Przygotowania Dokumentacji. Reprezentacja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym nie dotyczy opracowywania takich dokumentów i wystąpień, jeżeli nie wynika to z Umowy. Kupujący powinien w tym celu udzielić Sprzedającemu stosownych pełnomocnictw. Koszty udzielenia i posługiwania się pełnomocnictwem, a także koszty urzędowe związane z postępowaniem administracyjnym leżą po stronie Kupującego. Sprzedający może ponieść koszty, o których mowa w zdaniu poprzednim, a następnie żądać od Kupującego zwrotu poniesionych kosztów w wyznaczonym przez siebie terminie niezależnie od wynagrodzenia. Kupujący nie może odmówić Sprzedającemu udzielenia pełnomocnictwa z możliwością udzielania dalszych pełnomocnictw (pełnomocnictwo substytucyjne).

5. Kupujący udostępni Sprzedającemu wszystkie dane i dokumenty, które będą potrzebne do przygotowania Dokumentacji Projektowej. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności przed Kupującym za opóźnienia, które spowodowane były opóźnieniami Kupującego w dostarczeniu dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.

6. Sprzedający nie występuje w imieniu Kupującego z wnioskiem o pozwolenie na budowę, zgłoszeniem budowy, zgłoszeniem zakończenia budowy oraz wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie, a także w sprawach innych uzgodnień, jeżeli w Umowie nie wskazano inaczej.

7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za negatywne rozpatrzenie wniosku o pozwolenie na budowę, w tym odmowę wydania tego pozwolenia, który został złożony w oparciu o Dokumentację Projektową przygotowaną przez Sprzedającego, a której Sprzedający nie wykonał wadliwie i ze swojej winy.

8. Zakres usługi przygotowania Dokumentacji Projektowej zostaje określony dokładnie w Umowie.

9. Sprzedający nie odpowiada za niemożność realizacji celu, w którym przygotowywana jest Dokumentacja Projektowa, chyba że niemożność ta jest następstwem błędu z winy Sprzedającego.

10. Do obowiązków Kupującego, oprócz wymienionych w innych punktach OWS oraz Umowie, należy także:

a. Przystąpienie do Odbioru Dokumentacji Projektowej;

b. Dostarczenie Sprzedającemu wszelkich danych niezbędnych do wykonania umowy w terminie wskazanym przez Sprzedającego.

11. Sprzedający może żądać zmiany umowy w zakresie terminu, a także wynagrodzenia, jeżeli:

a. w trakcie przygotowywania Dokumentacji Projektowej wynikną okoliczności, o których Sprzedający nie wiedział na na etapie zawierania Umowy, a które wymagają podjęcia dodatkowych działań do wytworzenia Dokumentacji Projektowej.

b. w trakcie przygotowywania Dokumentacji Projektowej ulegną zmianie warunki projektowania z powodu zmiany przepisów, norm lub normatywów mających zastosowanie do jej przedmiotu.

12. Sprzedający może odstąpić od Umowy, jeżeli Kupujący łącznie przez czas dłuższy niż 14 dni nie wykonuje swoich zobowiązań wynikających z OWS lub Umowy, uniemożliwiając przez to dalsze wykonanie przedmiotu Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w terminie 60 dni od dnia upływu 14. dnia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym

13. Kupujący zapłaci Sprzedającemu karę umowną w razie:

a. odstąpienia od Umowy przez Sprzedającego wskutek okoliczności, za które odpowiada Kupujący w wysokości 30% Wynagrodzenia za prace, od których wykonania Sprzedający odstąpił;

b. opóźnienia Kupującego w dostarczeniu danych i dokumentów w wysokości 1% Wynagrodzenia za każdy dzień opóźnienia.

14. Sprzedający może korzystać z usług podwykonawców.

15. Sprzedający poinformuje Kupującego o zakończeniu prac związanych z przygotowaniem Dokumentacji Projektowej, a Kupujący dokona jej Odbioru w terminie wyznaczonym przez Sprzedającego.

16. Dokumentacja projektowa jest Utworem w rozumieniu przepisów Pr. Aut.

17. Wyłącza się zastosowanie art. 55 Pr. Aut.

18. Dokumentacja Projektowa może zostać, według wyboru Sprzedającego, przekazana na dowolnym nośniku, w tym przesłana w formie elektronicznej, chyba że Strony w Umowie ustaliły inaczej.

19. Kupujący nabywa własność egzemplarzy projektu budowlanego i nośników elektronicznych z chwilą zapłaty wynagrodzenia.

20. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi w zakresie przygotowywanej Dokumentacji Projektowej wynosi 2 lata od dnia dostarczenia tej dokumentacji Kupującemu. Jeżeli Kupującym jest Konsument terminy rękojmi zostają określone na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa.

11. PRZYJMOWANIE OFERT

1. Kupujący może przyjąć Ofertę złożoną przez Sprzedającego w okresie wskazanym w Ofercie (okres związania Ofertą).

2. Kupujący może przyjąć Ofertę składając oświadczenie o jej przyjęciu lub składając zamówienie mające za przedmiot produkty opisane w ofercie. W zamówieniu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy wskazać numer i datę sporządzenia przedmiotowej Oferty.

3. Sprzedający nie odpowiada ze ewentualne niezgodności cenowe lub niezgodności w parametrach Produktów i Usług, jeżeli Kupujący nie powołał się w sposób jednoznaczny na konkretną ofertę Sprzedającego.

4. Oświadczenie o przyjęciu Oferty wymaga formy pisemnej lub dokumentowej, pod rygorem nieważności.

5. Wyłącza się możliwość przyjęcia oferty z zastrzeżeniem zmian lub uzupełnień (art. 681 Kodeksu Cywilnego), w sposób „milczący” (art. 682 Kodeksu Cywilnego) oraz konkludentny (art. 69 Kodeksu Cywilnego).

12. KLAUZULA WALORYZACYJNA

1. Ceny ustalone w Umowie są wiążące pod warunkiem (i z zastrzeżeniem Pkt 2) realizacji Umowy w terminach w niej przewidzianych (nie dotyczy sytuacji, w której Sprzedający dopuszcza się zwłoki w realizacji Umowy).

2. Sprzedający jest uprawniony do żądania waloryzacji jego wynagrodzenia, w szczególności jego ustalenia na podstawie nowego cennika Sprzedającego, jeżeli Umowa nie zostaje zrealizowana z przyczyn niezależnych od Sprzedającego w terminie, który został w niej oznaczony.

3. Sprzedający jest także uprawniony do podwyższenia ustalonego wynagrodzenia w przypadku istotnego podwyższenia kosztów ponoszonych przez Sprzedającego, a związanych z zakupem materiałów lub ich transportem, montażem, a także związanych z wynagrodzeniem podwykonawców. Podwyższenie ceny, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie będzie prowadziło do zwiększenia, względem pierwotnie zakładanego, zysku Sprzedającego.

13. PŁATNOŚĆ

1. Terminy płatności oraz wysokość poszczególnych transz, jeżeli płatność została podzielona na transze, zostają ustalone każdorazowo w Umowie.

2. Sprzedający może uzależnić wykonanie kolejnych etapów prac w stosunku proporcjonalnym do uiszczonych części Wynagrodzenia.

3. Jeżeli w Umowie lub w Zamówieniu nie ustalono inaczej, płatność dokonywana jest na rachunek bankowy Sprzedającego, a uznaje się ją za dokonaną w dniu jej zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego.

4. Do czasu całkowitej zapłaty Wynagrodzenia towar jest własnością Sprzedającego, bez uszczerbku dla odpowiedzialności Kupującego, o której mowa w Rozdziale 4 Pkt 21.

5. Jeżeli nie oznaczono inaczej, ceny podawane przez Sprzedającego są cenami netto.

6. Sprzedający może uzależnić realizację kolejnych Umów od spełnienia w całości wcześniej wymagalnych zobowiązań Kupującego względem Sprzedającego. Sprzedający może w szczególności odroczyć ich realizację do czasu spełnienia wszystkich ciążących na Kupującym względem Sprzedającego zobowiązań.

7. Sprzedający może potrącać wierzytelności przysługujące mu wobec Kupującego z wierzytelności przysługujących Kupującemu wobec Sprzedającego.

8. Sprzedający może odstąpić od Umowy, jeżeli opóźnienie Kupującego z dokonaniem płatności przekracza 14 dni. Sprzedający może wykonać prawo odstąpienia w terminie 60 dni od dnia upływu terminu płatności.

14. KARY UMOWNE

1. Zastosowanie jakichkolwiek kar umownych przewidzianych w szczególności w OWS lub Umowie nie wyklucza możliwości Sprzedającego do dochodzenia odszkodowania za poniesioną przez niego szkodę, której wartość przewyższa wysokość określonej kary umownej.

15. KORESPONDENCJA ZE SPRZEDAJĄCYM

1. Adresem korespondencyjnym Sprzedającego dla poczty tradycyjnej jest ul. Tedeusza Kościuszki 169, 40-524 Katowice.

2. Adresem korespondencyjnym dla poczty elektronicznej jest adres kontakt@arbena.pl lub adres odpowiedniego przedstawiciela Sprzedającego, utrzymującego kontakt z Kupującym, na domenie @arbena.pl.

16. POUFNOŚĆ

1. Kupujący zobowiązuje się do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji technicznych, handlowych i organizacyjnych związanych z realizacją Umowy, a dotyczących Sprzedającego. Strony, z zastrzeżeniem Pkt 3 niniejszej Umowy, za poufną uznają także treść Umowy.

2. Tajemnica, o której mowa w Pkt poprzedzającym, nie obowiązuje w sytuacji, gdy podanie takich informacji stanowi wymóg prawa lub dotyczy informacji ogólnie i publicznie znanych przed ich ujawnieniem.

3. Sprzedający jest uprawniony do udostępnienia informacji o Umowie w ramach postępowań przetargowych, w których jest oferentem, a to w zakresie wymaganym przez warunki danego postępowania przetargowego.

4. W razie niedotrzymania tajemnicy, o której mowa w niniejszym Rozdziale Kupujący zapłaci Sprzedającemu karę umowną w wysokości 20.000,00 złotych.

17. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Sprzedający może odstąpić od Umowy, jeżeli:

a. Kupujący łącznie przez czas dłuższy niż 14 dni nie wykonuje swoich zobowiązań wynikających z OWS lub Umowy, uniemożliwiając przez to dalsze wykonanie
przedmiotu Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w terminie 180 dni od dnia upływu 14. dnia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym;

b. Z przyczyn niezawinionych przez Sprzedającego realizacja Umowy stała się niemożliwa w ogóle lub w terminach uzgodnionych w Umowie. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w terminie 180 dni od dnia, w którym zaistniała przesłanka je uzasadniająca.

2. W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze Stron odnosi to skutek ex nunc (od teraz, na przyszłość). Sprzedający może odstąpić ze skutkiem ex tunc (wstecz), jeżeli wyraźnie wynika to ze złożonego oświadczenia. Postanowienia zdań poprzednich dotyczą zarówno odstąpienia dokonanego na podstawie postanowień OWS, Umowy jak i przepisów prawa powszechnie obowiązującego, z zastrzeżeniem uprawnień przysługujących Konsumentom.

3. W terminie 30 dni od daty odstąpienia od Umowy Sprzedający sporządzi protokół inwentaryzacji wykonanych prac według stanu na dzień odstąpienia od Umowy, który będzie stanowił podstawę do rozliczenia prac wykonanych i zapłaty przez Kupującego. Rozliczenie nastąpi na podstawie cen przyjętych w Umowie, a jeżeli na tej podstawie szczegółowe rozliczenie nie będzie możliwe, Strony przyjmą ceny opublikowane przez SEKOCENBUD za kwartał poprzedzający dzień sporządzenia protokołu.

18. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

1. Sprzedający jest Administratorem danych osobowych Kupującego. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora znajdują się pod adresem https://www.arbena.pl/klauzula-informacyjna.

19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszelkie zapewnienia i ustalenia, na które powołuje się Kupujący a poczynione ze Sprzedającym lub jego personelem są skuteczne, jeżeli zostały stwierdzone, pod rygorem nieważności, pismem lub dokumentem, chyba że niniejsze OWS lub Umowa stanowią inaczej.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWS lub Umową oraz w sytuacjach spornych stosuje się przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu Cywilnego.

3. Integralną częścią niniejszych OWS jest informacja o uprawnieniach konsumenckich pod adresem https://arbena.pl/konsumenci.

4. Sprzedający realizuje Umowy w Dni Robocze, chyba że ze innych względów zdecyduje o konieczności ich realizacji także w inne dni.

5. W razie braku realizacji Umowy z przyczyn leżących po stronie Kupującego, Sprzedający, niezależnie od pozostałych uprawnień, jest uprawniony do dochodzenia od Kupującego odszkodowania.

6. Strony ustalają, że w razie sporu postarają się, aby ten został rozwiązany w sposób polubowny poprzez przeprowadzenie w pierwszej kolejności negocjacji zaś w ostateczności poprzez skierowanie sprawy do sądu. Jeżeli jedna za stron nie będzie współdziałać przy próbie polubownego załatwienia sporu, druga może skierować sprawę bezpośrednio do Sądu.

8.Wszelkie spory powstałe na tle realizacji Zamówienia lub umowy, w razie obrania drogi sądowej, rozstrzygać będzie Sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego, chyba że stroną jest Konsument.

8. Zgodnie z Rozdziałem 2 ust. 2 niniejsze OWS uznaje się za aktualnie obowiązujące od dnia 6 grudnia 2024 r. do czasu wprowadzenia nowych obowiązujących od daty późniejszej.

5.0
Na podstawie 304 opinii
powered by Google
Piotr Żołędowski
19:20 24 May 25
Firma godna polecenia. Szybki czas realizacji zamówienia, montaż hali trwał dwa dni. Jestem bardzo zadowolony z inwestycji.
Arkadiusz Wiśniewski
07:41 13 May 25
Witam. Pierwsza hala firmy Arbena jest w naszym gospodarstwie od ok 10lat, świetnie się sprawdziła jako magazyn słomy, więc jak powstała myśl o drugim takim obiekcie od razu był telefon do Zbyszka, bo to właśnie on ogarniał cały temat odnośnie zamówienia, dostawy i montażu. Drugi obiekt powstał błyskawicznie. Dziękuję firmie Arbena no i oczywiście Zbyszkowi za świetną robotę.
Wioleta Wareluk
09:06 23 Apr 25
Co mogę powiedzieć o hali po pół rocznym użytkowaniu że jesteśmy bardzo zadowoleni z niej . Postawiliśmy ją na bydło wszystko nam doradzał pan Zbyszek nie było żadnego problemu co do zmian i kontaktu jak i co przygotować pod montaż , co chcieliśmy to mamy , drzwi robiliśmy prywatnie. Ogólnie hala się sprawdza fajna i lekka konstrukcja jak na razie bez zastrzeżeń myślę że być może i za jakiś czas postawimy drugą na sprzęt i słomę. Mogę ją polecić każdemu kto chciałby coś postawić są niższe koszty niż przy budynku murowanym .
Radosław Godun
11:29 28 Mar 25
Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z doradcą handlowym firmy Arbena. Spełnia moje oczekiwania, hala 15x40m mieści się masę sprzętów. Montaż szybki, solidna konstrukcja. Polecam!
Mateusz Jedrzejak
20:08 21 Mar 25
Jesteśmy nowymi posiadaczami hali od Arbeny 10/30. Dobra jakość, solidna konstrukcja a co ważne ekspresowy montaż przez super ludzi. Jesteśmy bardzo zadowoleni z współpracy z firmą . Polecamy.
Piotr Malon
10:57 21 Mar 25
W naszym gospodarstwie hala firmy Arbena pełni funkcję wiaty garażowej na maszyny. Jesteśmy bardzo zadowoleni z hali. Szybki montaż, profesjonalna ekipa montująca. Bardzo dobra jakość materiałów.
Michał Jastrzębowski
20:09 12 Mar 25
Jestem bardzo zadowolony z usługi. Bardzo rzetelny i dobrze rozeznany przedstawiciel, szybka realizacja zamówienia i fachowo wykonany montaż.
Polecam
Radek Ciskowski
04:34 07 Mar 25
Witam. Polecam wszystkim hale łukowe Firmy Arbena, ponieważ cechują się wysoką jakością wykonania, solidną konstrukcją, wszechstronnoscia zastosowania no i bardzo szybkim montażem, moja hala 10x18.5 została postawiona w jeden dzień! Polecam!
Mateusz Markowski
19:37 04 Mar 25
Hale z firmy Arbena użytkuje od 2019 roku. Służy ona jako garaż ma maszyny, magazyn slomy jak również schronienie dla bydla. Jestem zadowolony z hali jak i z obsługi. Polecam.
Paweł Friebe
12:04 04 Feb 25
Pojawiła się potrzeba zadaszenia boksów na odpady w naszym Zakładzie. Potrzebowaliśmy podjąć współpracę z Firmą, która będzie potrafiła dostosować się do nietypowych warunków. Boksy były bardzo zróżnicowane a my chcieliśmy uniknąć znaczącej przebudowy. We współpracy z firmą Arbena udało się osiągnąć satysfakcjonujące rozwiązanie a nie była to prosta sprawa. Współpraca przebiegała dobrze, obie strony były otwarte na argumenty i trzeba było się dotrzeć i mimo że nie bez przeszkód, udało się osiągnąć cel.
laura kołakowska
17:32 31 Jan 25
Ze względu na ograniczona przestrzeń zdecydowaliśmy się na zakup dwóch mniejszych hal od firmy Arbena. Współpraca z Arbeną i ich przedstawicielem przebiegła bardzo sprawnie i profesjonalnie, do dzisiaj jesteśmy w stałym kontakcie. Polecamy tę firmę
To kolejna już nasza współpraca z Firmą Arbena.
Potrzebowaliśmy szybko zbudować boksy na nowo wybudowanym placu z naszym Oddziale w Toruniu.
Dzięki profesjonalnemu podejściu i zgodniej współpracy wspólnymi siłami postawiliśmy boksy z ponad 500 bloków w 3 dni!!!
Andrzej Sumara
14:01 31 Jan 25
Pierwsza sprawa, ekipa która przyjechała była w pełni profesjonalna. Bardzo mi się podobają zastosowane kotwy. korzeniowe. Hala jest stabilna i to co mi się w hali podoba to zoptymalizowanie zastosowania stali i przemyślane inżyniersko profile owalne. Wszystko odbyło się sprawnie i szybko. Jak przedstawiciel powiedział tak było wykonane. Myślę o zastosowanie tego typu hal od Arbeny do projektu związanego z energetycznym i nawozowym wykorzystaniem resztkowej biomasy w gminach. Andrzej Sumara -Lester Projekt
Dostawa i montaż hali namiotowej odbył się zgodnie z ustaleniami i terminem. Jakość materiałów oraz wykonania usługi na najwyższym poziomie.
Marcin Michalski
08:58 31 Jan 25
Współpraca z Arbeną, wykonawcą magazynów na osady w naszej oczyszczalni od początku układała się wzorowo. Podczas montażu potrzebowaliśmy częściowo korzystać z placu i nie było problemu, żeby ustalić z ekipą montażową odpowiedni harmonogram. Zero problemu z dogadaniem się i pójściem sobie na rękę. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i jej efektów Spółka Aquabellis Sp. z o.o.
Damian Jonczak
19:01 10 Jan 25
Użytkuję halę Arbena od 5 lat, jestem bardzo zadowolony zarówno z samej hali jak i wygrodzeń dla bydła. Mogę jak najbardziej polecić firmę ze względu na oferowane produkty jak i podejście do klienta.
Hubert Napiórkowski
08:42 10 Jan 25
Jestem posiadaczem dwóch hal z firmy Arbena. Pierwsza z nich to hala 12x30 na baloty oraz maszyny. Druga z nich to hala 10x36 z izolacją pod bydło. W drugiej hali zamontowałem też wygrodzenia firmy Jourdain które firma Arbena ma w ofercie. Jestem zadowolony ze współpracy oraz z hal. Polecam !!!
Grzegorz Tkaczyk
07:18 09 Dec 24
Z firmą ARBENA współpracujemy od ponad 5 lat. Dzięki systemowi łukowego zadaszenia ARBENA stworzyliśmy, pierwszy w Polsce, Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) wykonany w oparciu o kontenery morskie. Z powodzeniem budujemy też zadaszenia z wykorzystaniem bloków betonowych typu LEGO. Wykorzystujemy je do magazynowania materiałów sypkich i do ochrony naszego sprzętu przed śniegiem, deszczem i kurzem. Zarówno powłoka dachowa (membrana), jak i sama konstrukcja świetnie się sprawdzają. To idealne, ekonomiczne rozwiązanie dla wszystkich firm komunalnych, zwłaszcza wtedy, gdy szybko i sprawnie chcemy stworzyć duża powierzchnię magazynową. Polecam to wszystkim, nie tylko przedsiębiorstwom z branży komunalnej. PUK Piaseczno.
Krzysztof Ziemiacki
15:16 27 Nov 24
Polecam firmę Arbena jak i doradców Pana Piotra Ostrowskiego i Rafała Pietrzykowskiego,oraz całą ekipę która to budowała. Panowie pracowali nawet w soboty i niedziele. Z hali jestem bardzo zadowolony mam nadzieję,że za 10 lat będę również zadowolony.
Chcesz dowiedzieć się więcej?

Doradzimy i odpowiemy na wszystkie twoje pytania związane z budową hal.